Tournament thread poll.

Wargamers unite! Warhammer, 40K, MageKnight, ... Vecht het hier al uit op het Wargame forum.

Wat zouden jullie willen doen?

1) Dci sanctioned tournament (200 of 500 ptn.) tegen lichte vergoeding voor prijzenpot (5 euro)
6
55%
2) Dragonslayerdag: Ieder mag zijn kans wagen om de Collosal red of Gargantuan black te verslaan. Yiteraard is hier dan ook ruimte om het tegen elkaar op te nemen met 200 en 500 ptn warbandjes.
5
45%

Total votes : 11

Postby janelfman on 13 Sep 2006 15:22

7 okt is prima voor mij

Gr Jan Elfman
janelfman
Fresh Fish

Postby Charles de Ghoul on 13 Sep 2006 20:35

Hey allemaal ;

Ik zal geen stem uitbrengen omdat ik niet zeker ben of ik 07/10 wel kan komen ( dat weet ik pas 2 of 3/10 ) . Mocht ik toch kunnen , maakt het voor mij niet echt veel uit wat we doen :wink: .

Seeja,
Charles de Ghoul
Charles de Ghoul
Groupie

Postby Charles de Ghoul on 13 Sep 2006 20:50

Tasmanian_tiger wrote:Blijkbaar is het 1000 punten (ik heb de regels + draak nu) als je voor de map kiest van de gargantuan black dragon (met de pools) of 750 punten als je voor de map kiest die met de colossal red dragon komt.

Maar, met de laatste moet de red dragon 1000 punten doden. Je kan je eigen wezens herspawnen als ze sterven.

Oftwel heb je het 750 punten scenario nr2, met een magisch zwaard, dat ??n van je minis kan vasthouden dat 100 damage doet (denk ik.. moet even terug checken.)

Dat lijkt me al beter doenbaar :D , ik kan me natuurlijk vergissen :shock: .

Seeja,
Charles de Ghoul
Charles de Ghoul
Groupie

Postby Wolfrider on 14 Sep 2006 03:42

Onder normale omstandigheden zal ik erbij zijn die dag, daarom dat ik voor optie 1 gekozen heb, aangezien het de eerste maal is dat ik op zo'n bijeenkomst aanwezig kan zijn. Zou ook mijn eerste tornooitje zijn (lees publieke afslachting)

Maar als het de Dragon Slayer dag word, heb ik mijn bandje ook al klaar hoor. Enkel zou ik voorstellen ivm dat herspawnen als ze sterven daar toch ergens nen limiet op te zetten, anders kunt ge met nen Azar Raider na nen hele dag te respawnen de CRD ook de grond in krijgen :D

Wolfrider
Wolfrider
Minion

Postby Sabathius on 14 Sep 2006 14:32

I.v.m. de CRD: kent er al iemand de kostprijs (in euro's) van dit beestje?

Cheers
Sabathius
Groupie

Postby Tasmanian_tiger on 14 Sep 2006 17:58

Wel, 72 euro bij de Outpost, als ik me goed herrinner.

Ik ga ook niet huilen als het toch tournament wordt. Het lijkt mij een even interessante ervaring. :wink:
Tasmanian_tiger
Minion

Postby GRUUMSH on 14 Sep 2006 23:07

Tasmanian_tiger wrote:Wel, 72 euro bij de Outpost, als ik me goed herrinner.

Ik ga ook niet huilen als het toch tournament wordt. Het lijkt mij een even interessante ervaring. :wink:

75 euro als ik me niet vergis :wink:
Groetjes,
GRUUMSH
GRUUMSH
Squire

Postby Wolfrider on 14 Sep 2006 23:16

Hoe zit het eigenlijk met de CRD zijn attacks, beneden op de statcard staat Bite & Claw, maar bovenaan bij mellee attack staat dan weer Bite OR Claw. Dit brengt mij effe in de war dus. Moet er gekozen worden tussen ??n van de twee, of kan die sowiezo beiden doen?

Wolfrider
Wolfrider
Minion

Postby GRUUMSH on 14 Sep 2006 23:28

Wolfrider wrote:Hoe zit het eigenlijk met de CRD zijn attacks, beneden op de statcard staat Bite & Claw, maar bovenaan bij mellee attack staat dan weer Bite OR Claw. Dit brengt mij effe in de war dus. Moet er gekozen worden tussen ??n van de twee, of kan die sowiezo beiden doen?

Wolfrider

His bite and claws work like the Big black Lizard :D
GRUUMSH
Squire

Postby Wolfrider on 14 Sep 2006 23:41

k'zal er vanuit gaan dat het beiden is. ik was bij de big black lizard ni bij :oops:
Wolfrider
Minion

Postby GRUUMSH on 19 Sep 2006 11:26

Hallo,

Aangezien de meesten onder ons gestemd hebben en het tijd wordt dat ik de aankondiging doorgeef heb ik besloten dat het een casual dagje zal worden :twisted: .

Er zal voor ieder wat wils zijn...dus als je iets ziet dat je interesseerd, neem dan je benodigde minis mee :wink:

1) 200 en 500 punten warbands. Zelf zal ik een 200 en 500 ptn competitief warbandje voorzien 8)

2) The gargantuan Black Dragon zal er zijn om nog wat helden op te peuzelen. Als je denkt Jan Elfman's record te kunnen verbeteren...waag dan je kans. Hier is nog eens zijn winnende warband van 726 ptn.

Aspect of Bahamut
Epic Tordek
Arcane Balista
Couatl
Mephling Pyromancer
Cleric of Order
Eberk

3) The Collosal Red zal voor de eerste keer zijn opwachting maken.
Er wordt op zijn map gespeeld en ook hier wordt gevochten om de dubieuze titel van Red Dragon Slayer :roll:
Dus diegene die dit beest met de minste punten verslaat krijgt dan een eervolle vermelding op het forum :wink:
The Collosal Red is 1000 ptn waard dus zie dat je genoeg slagkracht bij hebt...and by the way: het is toegelaten om de Gargantuan Black te gebruiken in je warband als je CE speelt of een andere manier vind om hem in je factie te krijgen :P

Greetz,
GRUUMSH
GRUUMSH
Squire

Postby GRUUMSH on 19 Sep 2006 11:29

Ik was nog vergeten te zeggen dat we beginnen op hetzelfde uur als anders...als het openbaar vervoer het toelaat ben ik er dan ergens tussen 11.30 en 12.00 uur.
Moest er iemand al eerder zijn...gelieve dan al een aantal tafels boven in beslag te nemen. Er is namelijk een groot Yugi- ho toernooi in de kelder en er zal dus wel wat volk aanwezig zijn :D

GRUUMSH
GRUUMSH
Squire

Postby Tasmanian_tiger on 20 Sep 2006 18:01

Haha, ik ga deze keer op tijd proberen zijn. Ik heb die avond nog wel D&D. Hopelijk ben ik niet te moe. (Ah propos, hoe zit het met die death match, ik heb hier iemand gemaild, maar nog geen antwoord. Also, onze druid is aan stukken gescheurd de laatste sessie... Ze hebben alleen nog een arm want ze moeten gaan lopen... :? )

Niet om te zagen, de GBD tegen de CRD opzetten lijkt mij geweldig. Maar de bandjes zonder GBD hebben wel een enorm nadeel, denk ik. De GBD kost 500 punten, maar kan maar verslagen worden met 700+. Dus in feite neem je een 500 puntje beestje (nadruk op 'tje') op, dat 700+ schade kan aanrichten.

Dat terzijde, ik wil echt wel de GBD zien tegen de CRD.

Ik vraag mij af wat de CRD gaat aanrichten. XP

Gaat iemand voor meerdere Bahamuts of zo? :
Tasmanian_tiger
Minion

Postby Wolfrider on 21 Sep 2006 01:15

Maar de bandjes zonder GBD hebben wel een enorm nadeel, denk ik. De GBD kost 500 punten, maar kan maar verslagen worden met 700+. Dus in feite neem je een 500 puntje beestje (nadruk op 'tje') op, dat 700+ schade kan aanrichten.

Wel Tasmanian_tiger, om eerlijk te zijn was ik van plan de GBD in te schakelen, maar dankzij jou postje ben ik aan het twijfelen. Want, ergens heeft de GDB warband een heel groot nadeel vind ik.
Eventjes alles op een rijtje zetten:

- De GBD had een 700+ warband nodig om hem te verslaan maar doet zelf niet de schade van die warband.
- GBD kost inderdaad 500 punten, dat is dus 1 target voor 500 punten.
- GBD kan maximum 200dmg doen per ronde, op voorwaarde dat alles raakt natuurlijk. Crush werkt niet tegen de CRD.(of ik moest hier fout in zijn dan is het 245dmg met stun van DC28, maar volgens mij word de CRD beschouwd alszijnde groter dan de GBD)
- CRD doet een maximum van 330dmg per ronde met een kanshebber van stun met DC30.
- GBD heeft 600HP
- CRD heeft 800HP

Het grootste nadeel is dat de GBD maar 1 target is (wel met meerdere activaties per ronde) dus de kans is ook groot dat de GBD de eerste target van de CRD word en deze heeft dan 2 rondes nodig om de GBD in de grond te meppen, 2x330dmg met elke ronde kans op stun. Afhangende hoe de CRD zijn breathweapon gebruikt, kunnen je andere minnies ook al heel wat dmg opgelopen hebben, of ze moesten fire protection hebben.

Ik twijfel nog steeds of ik hem ga inzetten, maar geloof zeker dat het een toffe match zal zijn.

Wolfrider
Wolfrider
Minion

Postby Tasmanian_tiger on 21 Sep 2006 09:46

Ah. Ja, zo had ik het ook nog niet bekeken. Wel, het zal inderdaad wel interessant worden hoe alles zich uitspeelt.

Die CRD is a 'tough cookie' naar ik al gehoord/gelezen heb.
Tasmanian_tiger
Minion

PreviousNext

Return to The Battlefield